Wat is de beste manier om buikvet weg te werken?

Ik ben in 3 maanden 8 kg. afgevallen en ben nu heel tevreden over mijn lichaam, alleen is mijn buik nog steeds vrij dik. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik kan nog 2 a 3 kg. afvallen maar ik denk dat mijn buik dan nog steeds dik is. en ik wil ook niet teveel afvallen, dan wordt ik weer te dun. Is het mogelijk om ipv af te vallen gewoon veel buikspier oefeningen te doen om mijn buik strak te vormen?

Toegevoegd na 22 minuten:
ben overigens een man van 27

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Antoni
8 jaar geleden
Ik weet het antwoord niet, maar misschien is het voor mensen die antwoord willen geven van belang of je een man of een vrouw bent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb het erbij gezet, bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ach , ik lees het nu net, je leeftijd en of je m/v bent. Ik heb het maar algemeen gehouden, maar voor een man is het met deze oefeningen minder moeilijk effect te bereiken. Mannen hebben geen last van het vrouwelijke/biologische buikvet ivm het baren van kinderen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Krachttraining + voldoende eiwitten
Ritsuka
8 jaar geleden
Hier zie je wat je ongeveer moet doen om een bepaald vetpercentage te bereiken: http://www.precisionnutrition.com/cost-of-getting-lean-infographic

Het beste antwoord

Geweldig: gefeliciteerd! je bent goed bezig.

Begrijpelijk dat je ook je buik platter wilt , nu je in 3 maanden 8 kilo bent afgevallen!
Je vertelt niet HOE je bent afgevallen. Heb je ineens de fiets gepakt ipv de auto, of eet je puur gezond en laat je alle suikers en [sport-] drankjes staan?

Natuurlijk kun je je aandacht richten op je buik, maar beter is het dit tegelijk met oefeningen voor het hele lichaam te doen. Hiermee kun je dan je hele lichaam op peil houden.
Bijvoorbeeld 'normale' oefeningen voor armen/benen etc. maar voor je buik een zwaarder regime, uiteraard op advies bij een 'sportschool'. Dan raad ik je bovendien een fysiotherapie praktijk aan met een oefenruimte/sportschool zodat je medische begeleiding krijgt.

Als je over genoeg discipline beschikt, dan zou je het in je eigen huis kunnen bereiken. Wanneer je dagelijks oefeningen zou doen, een leuke oefening zou zijn met de hoelahoep, maar 'gewone' buikspieroefeningen kunnen natuurlijk ook.
Er is één oefening die heel erg zwaar is, maar wel thuis gedaan kan worden. Dat is 'kikkeren'. Je gaat op je hurken zitten en springt op en neer als een kikker. Het is heel erg zwaar. probeer het maar eens een paar keer achter elkaar.

Je zou dit per dag 5 keer moeten doen de eerste week, daarna opvoeren naar 6 en vervolgens oplopend na een paar weken 10 x per keer. Wanneer dit jou redelijk afgaat, zou je het moeten opvoeren tot zelfs 3 x 10 per keer. Let op: het is echt zwaar en als je dit doet, wees voorzichtig en forceer niets.

De eerste keren kun je je vasthouden aan de deur of aan de tafel, zodat je niet uit evenwicht raakt en valt.

Antwoord

De beste manier is de manier die voor jou werkt.

Je kunt het zelf thuis doen, of bij een 'sportschool' met of zonder begeleiding. Het is dus afhankelijk van jouw discipline, wil je er geld aan uitgeven [sportschool] en hoeveel tijd wil je er aan besteden?

Succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je snelle antwoord! Gek genoeg doe ik bijna alles wat je zegt; ik train namelijk altijd thuis (5x per week met een kettlebell van 16kg.) daarmee doe ik oefeningen die alle spiergroepen trainen. Ook de kikker (squats) doe ik 15x dagelijks en vervolgens 3x per week een youtube cardio workout van 18minuten speciaal voor bellyfat. Dit icm. een gezond voedingspatroon ben ik 8kg. afgevallen. Dus ik moet eigenlijk gewoon zo doorgaan en net onder mijn caloriebehoefte eten? Of moet ik nog iets harder trainen of vaker cardio doen?
Ritsuka
8 jaar geleden
Meer spiermassa kweken en vetpercentage verlagen. Niet per se naar de weegschaal kijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vergat nog @MellieB , dat je zeker je armen/dijen/kuiten/taille met zo'n slappe naai-centimeter kunt opmeten [had je dit in het begin gedaan, zou je nu al resultaat hebben gezien]. Als je het nu alsnog opmeet en noteert met datum dan zie je in de loop der tijd dat je centimeters verliest. Wat @Ritsuka ook al zegt: niet per se naar de weegschaal kijken. Af en toe, maandelijks eens wegen en ook weer noteren. Zie je geen/amper gewichtsverlies, vergeet dan niet dat spieren zwaarder zijn dan vet... maar je lichaam ziet er natuurlijk stukken beter uit, gespierder en de eventuele vetrolletjes verdwenen, ook al zegt de weegschaal anders. En ook nog: kijk uit dat je niet TE WEINIG gaat eten... waak daarvoor. Je zou niet de eerste zijn die hierdoor aankomt ipv het gewenste gewichtsverlies.
Ritsuka
8 jaar geleden
ik maak regelmatig foto's, zelfde ondergoed, pose, belichting. als je foto's van paar maanden terug en nu naast elkaar zou zetten, zie je ook wel verschillen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat een goed idee, Ritsuka! ;-)

Andere antwoorden (2)

Wees je er wel van bewust dat plaatselijke vetverbranding niet mogelijk is. Als je dus je buikvet wilt wegwerken kan het zijn dat het vet eerst op een andere plek weg gaat. Op welke plek jij het meest of minst aanleg hebt om vet vast te houden is genetisch bepaalt. Hier is verder dus weinig aan te doen.

Succes met afvallen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Naast voldoende lichaamsbeweging is het belangrijk om de hormoonbalans te herstellen. Oestrogeendominantie kan tot vele klachten leiden en buikvet stimuleren. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Middels voeding en bepaalde middelen kan je dat in balans brengen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik dacht even aan het progesteron vanuit vrouwenperspectief. Bij mannen is de hormonenboel wat anders maar vaak ook een te hoog oestrogeen.