Wat is het doel van de verschillende scoringsmogelijkheden bij basketbal?

En wat zijn de tactische en technische gevolgen hiervan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

ik denk dat je verschillende punten hebt ligt aan hoe ver je bij de basket bent verwijderd als je dichtbij staat heb je minder punten dan van veraf, zo kan je als je achter staat nog de tegenstander inhalen als je van ver af de bal in de mand gooit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afwisseling van het spel... meer niet...

Ja wat de gevolgen zijn, dat is voor de speler... De kijker heeft steeds meer invloed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een worp binnen de cirkel is het makkelijker scoren dan erbuiten.
De eerste wordt beloond met 1 punt. Een verre worp (ik vind het altijd kunstig dat ze van zo'n grote afstand raak kunnen gooien) wordt daarom beloond met 2 punten.