Ik moet regelmatig hardlopen op mijn werk bij een calamiteit, maar ik heb geen conditie, hoe bouw ik dit op? (snel)

Sportschool heb ik geen tijd voor. Dus ik wil mijn conditie trainen d.m.v. hardlopen buiten. En ik wil dit eigenlijk snel voor elkaar krijgen. Nog een paar keer alarm achter elkaar op een vijfde etage en ze kunnen me afvoeren.

Wat is verantwoord? Antwoorden als "steeds iets meer opbouwen" zegt me niet veel. Want wat is meer? En wanneer moet je stoppen?

Toegevoegd na 33 minuten:
Met "geen tijd" bedoel ik dat ik werk heb met onregelmatige diensten. Dit houd in dat ik niets heb aan sportscholen met beperkte openingstijden en ik voel er niet veel voor om een eind te rijden naar een sportschool met betere openingstijden.

Buiten hardlopen kan altijd en scheelt benzine. (En maandelijkse lidmaatschap kosten)

Toegevoegd na 39 minuten:
Met "geen tijd" bedoel ik dat ik werk heb met onregelmatige diensten. Dit houd in dat ik niets heb aan sportscholen met beperkte openingstijden en ik voel er niet veel voor om een eind te rijden naar een sportschool met betere openingstijden.

Buiten hardlopen kan altijd en scheelt benzine. (En maandelijkse lidmaatschap kosten)

8 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
8 jaar geleden
Kijk eens naar interval of tabata. Kun je zo thuis doen
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Neem standaard de trap i.p.v. de lift en je conditie gaat met sprongen vooruit. (tenzij je altijd onder aan de trap werkt, uiteraard ;-p)
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik neem al nooit de lift :-)
Buiten het feit dat ik de lift niet MAG gebruiken tijdens mijn werk, ik haat liften. Heb er als 7 jarige ooit in vast gezeten in Italië.

Antwoorden (3)

Lid worden van een loopgroep van een atletiekclub. En als je daar ook geen tijd voor hebt dan moet je je ernstig gaan afvragen wat je wilt want jezelf onmogelijke beperkingen opleggen gaat je niet helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Door mijn onregelmatige diensten heb ik geen tijd. Ik kan me niet vastleggen aan tijden. Mijn rooster is elke week anders. En veranderd soms per dag. Buiten hardlopen kan altijd. Daarom zeg ik "geen tijd" Ik heb wel tijd maar vandaag bijvoorbeeld is dat tussen 16:30 en 21:00 en morgen ook. Vrijdag de hele dag, zaterdag tussen 8:00 en 12:00 zondag ook tussen 8:00 en 12:00 maar volgende week bijvoorbeeld tussen 10:00 en 14:00 en tussen 0:00 en 2:00
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan is het nog verstandig om aan te sluiten bij een club. Behalve dat het veel gezelliger is en motiverender hebben ze doorgaans meerdere groepen die op verschillende tijden trainen. Het is dan vaak mogelijk om gewoon met verschillende groepen mee te lopen als dat in je tijdschema past.
Je hebt een programma dat je op je mobiel, Ipod etc. kan zetten. Het is een ingesproken 'bandje' dat je gewoon aanzet wanneer je gaat hardlopen en zo vertelt zij wat je moet gaan doen. Binnen 9 weken kun je dan 30 minuten achter elkaar hardlopen of 5 km hardlopen (weet niet meer zeker welke van beide, maar dat kun je wel op internet vinden). Destijds was het altijd gratis te downloaden. Het heet rennen met Evy of hardlopen met Evy.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jammer dat je de link niet even zelf opgezocht hebt, maar hoe dan ook een goed antwoord, plusje,
http://renmetevy.nl/
30 interval training.

2 min tegen sprinten aan
30 seconden de snelheid van langzaam joggen

wat ik deed (voor top hockey)
2 min: 16km/h
30 sec: 7 km/h

als uitleg, 16km/h 2 min lang met dit afwisselende tempo, in een periode van 30 min, kan ik net aan
7km/h zit voor mij net boven heel hard wandelen (beginnend joggen)

30 sec is vaak net genoeg om op kracht/adem te komen.

Toegevoegd na 27 seconden:
30 interval training moet zijn 30 minuten* interval training