Ik moet regelmatig hardlopen op mijn werk bij een calamiteit, maar ik heb geen conditie, hoe bouw ik dit op? (snel)

Sportschool heb ik geen tijd voor. Dus ik wil mijn conditie trainen d.m.v. hardlopen buiten. En ik wil dit eigenlijk snel voor elkaar krijgen. Nog een paar keer alarm achter elkaar op een vijfde etage en ze kunnen me afvoeren.

Wat is verantwoord? Antwoorden als "steeds iets meer opbouwen" zegt me niet veel. Want wat is meer? En wanneer moet je stoppen?

Toegevoegd na 33 minuten:
Met "geen tijd" bedoel ik dat ik werk heb met onregelmatige diensten. Dit houd in dat ik niets heb aan sportscholen met beperkte openingstijden en ik voel er niet veel voor om een eind te rijden naar een sportschool met betere openingstijden.

Buiten hardlopen kan altijd en scheelt benzine. (En maandelijkse lidmaatschap kosten)

Toegevoegd na 39 minuten:
Met "geen tijd" bedoel ik dat ik werk heb met onregelmatige diensten. Dit houd in dat ik niets heb aan sportscholen met beperkte openingstijden en ik voel er niet veel voor om een eind te rijden naar een sportschool met betere openingstijden.

Buiten hardlopen kan altijd en scheelt benzine. (En maandelijkse lidmaatschap kosten)

Weet jij het antwoord?

/2500

Lid worden van een loopgroep van een atletiekclub. En als je daar ook geen tijd voor hebt dan moet je je ernstig gaan afvragen wat je wilt want jezelf onmogelijke beperkingen opleggen gaat je niet helpen.

Je hebt een programma dat je op je mobiel, Ipod etc. kan zetten. Het is een ingesproken 'bandje' dat je gewoon aanzet wanneer je gaat hardlopen en zo vertelt zij wat je moet gaan doen. Binnen 9 weken kun je dan 30 minuten achter elkaar hardlopen of 5 km hardlopen (weet niet meer zeker welke van beide, maar dat kun je wel op internet vinden). Destijds was het altijd gratis te downloaden. Het heet rennen met Evy of hardlopen met Evy.

30 interval training. 2 min tegen sprinten aan 30 seconden de snelheid van langzaam joggen wat ik deed (voor top hockey) 2 min: 16km/h 30 sec: 7 km/h als uitleg, 16km/h 2 min lang met dit afwisselende tempo, in een periode van 30 min, kan ik net aan 7km/h zit voor mij net boven heel hard wandelen (beginnend joggen) 30 sec is vaak net genoeg om op kracht/adem te komen. Toegevoegd na 27 seconden: 30 interval training moet zijn 30 minuten* interval training

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100