Hoe moet je bij borstcrawl je vingers houden?

Ik hoor van sommige mensen dat je de vingers strak tegen elkaar moet houden. Andere zeggen dat je juist de vingers moet spreiden. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.4K

Het beste antwoord

Ik denk dat je het hier het duidelijkst op kunt zien. Dit is namelijk de beste zwemmer van de wereld, en op dit flimpje zie je heel goed, hoe hij zijn handen houdt. Je ziet ook nog overige zwemstylen... Succes!

http://www.youtube.com/watch?v=NGv2hs-NJ8A
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! +

Andere antwoorden (6)

Vingers tegen elkaar houden, hierdoor komt er geen water door de vingers heen, waardoor je dus meer tegendruk kan uitoefenen en dus meer snelheid maakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vingers tegen elkaar houden, zo kan er geen water tussen door, en heb je meer weerstand. Zo kun je meer kracht zetten, en dus ook sneller zwemmen. Zie bron voor een aantal instructiefilms, wellicht heb je er iets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vingers tegen elkaar en je handen een beetje gebogen, je maakt er een soort schepjes van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vingers tegen elkaar aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik leerde eerst ook dat je gewoon je vingers heel strak tegen elkaar moest houden, maar laatst zei een trainer dat je ook je vingers iets uit elkaar kon doen (een heel klein beetje) zodat je je handen iets breder maakt, dan kan je meer water verplaatsen, maar niet helemaal gespreid, want dan gaat het water er natuurlijk doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou je vingers bij elkaar, dan kan je meer kracht zetten tegen het water aan. Anders glijd het water door je vingers heen. Je kan het vergelijken met een kikker: die heeft zijn 'vingers' wel uit elkaar, alleen zitten er zwemvliezen tussen, dat hij nog meer kracht kan zetten tegen het water.