Is het slim om na het sporten kwark te eten, en vervolgens voor het slapen gaan ook nog een shake te drinken?

Aangezien kwark trage eiwitten bevat, en de shake die ik heb "night protein" is dus in principe ook trage eiwitten bevat, is dit niet een beetje dubbel op? En wat gebeurt er als je teveel ervan in een keer binnen krijgt?

8 jaar geleden
in: Sport
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe laat is het na het sporten? En hoe laat ga je naar bed?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat wil je bereiken?
Alex1995
8 jaar geleden
Tijd van thuiskomst: 20:00-21:00. Bedtijd: 22:30-23:00. Mijn doel is spiermassa aan te komen met weinig vet. (Soort van bulk maar niet overdreven serieus)
Ritsuka
8 jaar geleden
Dat ligt er totaal aan wat je verder op een dag eet, drinkt en doet.

Antwoorden (1)

Na het sporten kwark eten is prima. Ik zou er wel iets van koolhydraten bij eten, die heb je ook nodig, vooral als je ook cardio hebt gedaan.

Voor het slapen een shake nemen kun je doen, ik neem zelf wel eens een caseine shake. Maar kijk eerst eens wat je verder op een dag hebt gegeten, en hoeveel eiwitten en kcal je al binnen hebt gekregen. Als je al goed zit, is het nergens voor nodig. Als je net wat eten tekort komt voor die dag, dan is het een mooie oplossing.
Even kijken hoe je er op reageert, sommige mensen slapen er slechter door.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoeveel eiwitten je op een dag nodig hebt is afhankelijk van hoeveel je sport. Meer dan 1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht is over het algemeen niet nodig: http://examine.com/faq/how-much-protein-do-i-need-every-day/

Toegevoegd na 4 minuten:
Zolang jij gezond bent en je nieren goed werken, is er niet echt iets als 'te veel' eiwitten: http://examine.com/faq/how-much-protein-can-i-eat-in-one-sitting/
Boven een bepaald punt heeft het alleen niet zoveel zin meer, dan word het niet extra gebruikt voor je spiermassa herstellen/opbouwen. En dan bestaat de kans dat je tekorten krijgt aan bepaalde vitamines/mineralen, omdat je bijvoorbeeld niet genoeg groente of zo eet, omdat je zoveel eiwitten binnenkrijgt.
Ritsuka
8 jaar geleden
Alex1995
8 jaar geleden
Dankjewel. Ik richt me vooral op krachttraining. Ik krijg mijn eiwitten en alles zeker wel binnen op een dag! Maar vroeg me af of het kwaad kon om dubbel op te eten/drinken.
Ritsuka
8 jaar geleden
Hoeveel tijd zit er tussen je kwark en je shake dan? Je hoeft niet per se vlak na je training dit te eten, eerder op de dag is ook prima. Meal timing is detailwerk, voor de meeste mensen niet de moeite waard om energie in te steken. Zolang je gemiddeld op de dag/week maar goed zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vraag van een leek: is het niet verstandiger om na intensieve krachttraining te hebben gedaan iets te nuttigen met snelle eiwitten?
Alex1995
8 jaar geleden
Ja, daar ga ik in de toekomst inderdaad op richten @rabelais. Ook in de ochtend. @ritsuka, ik eet twee bakjes kwark op een dag, ook eiwitpannekoeken, broodbeleg die goed voor je is, en koolhydraat vol avondeten, en na etenstijd rond ik het meestal af met een shake voor het slapen en een bakje kwark. Denk alleen dat ik volgende keer idd beter Whey o.i.d. kan bestellen :)
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik zou gewoon voor whey gaan, lekker makkelijk en je kunt het overal ingooien. Jij houd je voeding bij, je weet dus precies op hoeveel gram eiwitten je zit. Zoals ik al zei, ergens tussen 100 gram eiwitten en 1,5-2x je lichaamsgewicht in kg in gram eiwitten zitten is prima.
Ritsuka
8 jaar geleden
@Rabelais na krachttraining heb je vooral eiwitten nodig, na cardio vooral koolhydraten. Maar een mix van beide is vaak het beste, want je zit altijd met de glycogeenvoorraad (energie) in je spieren die leeg is geraakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helder.
Dank voor de toevoeging. :)