Is het slim om na het sporten kwark te eten, en vervolgens voor het slapen gaan ook nog een shake te drinken?

Aangezien kwark trage eiwitten bevat, en de shake die ik heb "night protein" is dus in principe ook trage eiwitten bevat, is dit niet een beetje dubbel op? En wat gebeurt er als je teveel ervan in een keer binnen krijgt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Na het sporten kwark eten is prima. Ik zou er wel iets van koolhydraten bij eten, die heb je ook nodig, vooral als je ook cardio hebt gedaan. Voor het slapen een shake nemen kun je doen, ik neem zelf wel eens een caseine shake. Maar kijk eerst eens wat je verder op een dag hebt gegeten, en hoeveel eiwitten en kcal je al binnen hebt gekregen. Als je al goed zit, is het nergens voor nodig. Als je net wat eten tekort komt voor die dag, dan is het een mooie oplossing. Even kijken hoe je er op reageert, sommige mensen slapen er slechter door. Toegevoegd na 1 minuut: Hoeveel eiwitten je op een dag nodig hebt is afhankelijk van hoeveel je sport. Meer dan 1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht is over het algemeen niet nodig: http://examine.com/faq/how-much-protein-do-i-need-every-day/ Toegevoegd na 4 minuten: Zolang jij gezond bent en je nieren goed werken, is er niet echt iets als 'te veel' eiwitten: http://examine.com/faq/how-much-protein-can-i-eat-in-one-sitting/ Boven een bepaald punt heeft het alleen niet zoveel zin meer, dan word het niet extra gebruikt voor je spiermassa herstellen/opbouwen. En dan bestaat de kans dat je tekorten krijgt aan bepaalde vitamines/mineralen, omdat je bijvoorbeeld niet genoeg groente of zo eet, omdat je zoveel eiwitten binnenkrijgt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100