Waarom draait een binnenzwembad meestal muziek en een buitenzwembad niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk er dit over: De binnenzwembaden zijn tegenwoordig bijna allemaal bedoeld voor vrij zwemmen, plezier maken (glijbanen, bubbelbaden enz.). Daar past muziek bij. Bij het serieus trainen voor bijvoorbeeld wedstrijden is dit minder/niet gewenst, net als bij zwemles of het ouderen zwemuurtje, dit vind meestal plaats op hetzelfde adres, maar in een ander bad, daar staat de muziek dan ook uit, of heel zacht.
Juist omdat de binnenbaden zo populair en veelzijdig zijn, wordt er minder geïnvesteerd in buitenzwembaden. De buitenbaden sterven ook langzaam uit, mede omdat de bezoekersaantallen dalen. De meeste buitenbaden die nog bestaan, zijn natuurbaden, vaak geheel draaiend gehouden door vrijwilligers, zonder subsidie van de overheid.

Antwoorden (1)

Bij een binnenzwembad heb je de mogelijkheid om speakers in het plafond te plaatsen. bij een buitenzwembad zou je zichtbaar draden hebben lopen en de speakers zou je ergens "op" moeten plaatsen, hetgeen niet vandalismebestendig is.
jc54
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Draden kunnen gewoon onder de grond en door de palen dus klopt niet wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij een buitenbad kun je ook hoge palen plaatsen. Met touwen kun je de speakers dan boven het water hangen. (geen plafond nodig)