wat voor handboog kan een beginner kopen?

Ik zou graag een handboog willen kopen alleen weet ik helemaal niks over bogen. Het enige dat ik weet is dat ik een recurve boog moet hebben en dat carbon pijlen geschikt zijn voor de rest weet ik niks over lengte van boog of pijl. Ik ben 14 jaar oud en sport best veel. Wel heb ik weleens op de camping geschoten. Maar dit stelt niet zoveel voor.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Amadea
8 jaar geleden
Word lid van een handboogclub, dan leer je dat vanzelf. Bovendien weet je dan ook hoe je het veilig doet!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antwoord: Elke, aangenomen dat je het geld er voor hebt. Zo kan iemand zonder rijbewijs ook prima een auto kopen. Je hebt denk ik een verkeerde vraag gesteld.
"Wat voor handboog is verstandig om te kopen als beginner." Is de vraag waar je antwoord op wil hebben. En idd wat Amadea zegt, lid worden van club geeft vaak kennis over materiaal waar je zelf na jaren niet achter komt. Je mag dan eerst vaak materiaal van daar gebruiken totdat je zelf materiaal wil gaan halen.

Antwoorden (1)

Als er in jouw buurt een Decathlon winkel is ,ga daar dan eens kijken .Daar zijn zeker bogen voor beginners te koop en je kan er ook voor advies terecht .

Groeten Tempete