mijn zoon denkt erover om een boog te kopen. hoe weet ik dan het juiste gewicht enz.?

hoe groot moet hij dan bijv. zijn of wat moet de trekkracht zijn?

Toegevoegd na 15 minuten:
hij is nu 13 jaar, is ca. 1,80 lang en weegt 50 kilo.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Een verkoper in een gespecialiseerde winkel kan je vast voorlichten over de eisen en mogelijkheden. Ook zullen jij en je zoon in de winkel de bogen zelf kunnen vasthouden en ervaren hoe ze aanvoelen. Dat lijkt mij de beste manier om een geschikte boog voor je zoon aan te schaffen.

Ik raad je dus aan de boog te kopen in een winkel en niet via internet. Laat je in ieder geval voorlichten in een winkel om een miskoop te voorkomen. De koop kan dan later nog eventueel nog via internet plaatsvinden.
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Die laatste zin zit me niet lekker. Zijn plaatselijke middenstanders dan alleen nog voor de voorlichting en wordt de winst dan opgestreken door de internet-leverancier?
Zoiets als vroeger, toen de klanten de Sinterklaascadeaus kochten bij het Kruidvat en het bij ons lieten inpakken (want dat konden wij zo mooi!). Onfatsoenlijk dus.
Antoni
9 jaar geleden
Men kan na het bezoek aan de winkel via de website van dezelfde winkel een boog bestellen! Dan heeft men in ieder geval het product in handen gehad. Maar je hebt wel enigszins gelijk: tegenwoordig geldt (voor ondernemers) nogal eens: wie geen website heeft, die telt niet meer (helemaal) mee.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
En dat is eigen schuld dikke bult. Vind ik persoonlijk. Winkels nemen soms geen site omdat het teveel kost. En vervolgens vragen ze in de winkel ook nog eens de hoofdprijs. Als consument ben je dan een dief van je eigen portemonnee.