Als ik heel erg last van mijn rug krijg tijdens buikspier oefeningen, train ik dan verkeerd?

Erg vervelend, maar hoe ik de buikspier oefeningen ook doe, mijn rug blijft maar zeuren en pijn doen. In de meeste gevallen eerder dan de buikspieren. Zelfs met navel in, of platte rug of wat dan ook.

Als ik mijn rug zelf echter train, heb ik er totaal geen last van!

De pijn is zeurend/branderig en word steeds erger na een herhaling. Ik ben altijd bang voor een hernia.. Terwijl ik hem juist sterker wil maken, moet ik daar bang voor zijn?

8 jaar geleden
in: Sport
paulus811
8 jaar geleden
Een hernia ontstaat juist als je niets doet. Je tussenwervelschijven drogen dan uit en stulpen tegen he zenuwbanen aan. Maar een bestaande hernia kun je wel voelen in een bepaalde houding. Een hernia is niet iets om bang voor te zijn (leuk is t ook niet, heb er zelf een in mijn nek gehad), maar moet je wel laten onderzoeken voordat je schade aan het ruggenmerg toebrengt.
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat voor buikspieroefening doe je? Er zijn er veel. Crunches zijn in elk geval slecht voor je rug.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb helaas het zelfde . Wat mij helpt is licht trainen en op zo'n stoel en waar je met je borst tegen een arm drukt .

Het beste antwoord

Doe je ook oefeningen voor je onderrug? Het kan zijn dat deze niet sterk genoeg is in verhouding tot je buikspieren. Door je onderrug te trainen kun je de pijn wellicht verhelpen. Succes!