wordt in sprintwedstrijden ook gebruik gemaakt van startsensoren?

De honderd meter sprint bijv. wordt afgeschoten met een startpistool. Ben je te snel weg dan telt het niet. Maar waarom worden er bijv geen gebruik gemaakt van sensoren bij de afzetdrempels die begint wanneer de voet het loslaat? Er zijn dan geen diskwalificaties meer nodig, en de tijd wordt nog preciezer vastgelegd.

8 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Dan zo ook gelijk het wedstrijdelement verloren gaan. Als je mag vertrekken wanneer je zelf wilt dan hoeft je niet met aangespannen spieren en opperste concentratie te wachten op het startschot. Om dan zo explosief mogelijk 100m te rennen in een toptijd.
Met een startsensor kun je jezelf opladen en op je meest optimale punt vertrekken.
Ook werkt het voor veel atleten om achter iemand aan te rennen of de hete adem van degene achter je te voelen.
Ook dit word lastiger als niet iedereen tegelijk vertrekt.
En helemaal omdat de 100m sprint in 10 sec al voorbij is