Hoe kun je de spieren aan de achterkant van de bovenarm trainen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.6K

Het beste antwoord

Een flesje water in je hand houden. Dan doe je je arm helemaal omhoog. Dan buig je je arm naar achter en dan strekt je hem weer. Doe dat een aantal keer.

Vindt je het te makkelijk vul het flesje dan met zand. Of pak een liter fles. of iets dergelijks. ik zal er even plaatjes bij zoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoiets :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets?
...Ik zie niks! Wel een + voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu wel :) !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, heel duidelijk, dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ga op voetbal en doe alleen de ingooien ;) Train'ze !
Kimath
13 jaar geleden
super goeie oefening, heel zwaar voor je armen als je het niet gewend bent :P

Andere antwoorden (8)

de triceps kan je trainen door bv lichte gewichten in de hand, achter je hofd te houden met gebogen arm en dan je arm te strekken naar boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zo, Zorg dat je je schouders goed achter je hebt, leun je handen op bv een bank of trap en dan op en neer zeg maar (A)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een flinke volle fles Jack Daniels in ieder hand houden en net doen als of het gewichtjes zijn. Vooral niet onderwijl spoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na bovenste 2 voorbeelden kun je ook een gewichtje (of dat flesje water/zand) in je hand nemen, ga voorover geleund staan en houd je met een hand aan een stoel vast en steek de arm met het gewichtje naar achteren. Hou het op horizontale wijze en buig dan je elleboog totdat je een 90-gradenhoek hebt. Strek je arm hierna weer om vervolgens weer te buigen. Doe dit totdat je arm moe wordt. Wissel nu van arm en doe hetzelfde bij de andere.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk naar de eerste afbeelding, over die had ik het.
Maar er staan meerdere bij, zie maar: http://www.google.nl/images?hl=nl&q=triceps+oefeningen&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=6zPYTLq2BsGBOtXXhe8J&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=2&ved=0CCsQsAQwAQ&biw=1106&bih=544
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doe je best bij gewicht heffen met een hand gewichtjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
arm rechthouden (horizontaal)
en dan arm omhoog (verticaal)
herhalen

of:
arm omlaag (verticaal)
en dan arm buigen (een hoek van 90 graden)

sit-ups doen werkt ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwemmen... en dan vooral vlinderslag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Push-ups... train je tegelijkertijd je borstspieren