waar is touwtje springen allemaal goed voor?

En hoelang moet je ongerveer springen om af te vallen? (Per dag]

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je veel te zwaar bent kun je beter beginnen met iets anders om af te vallen (bv wandelen, fietsen en zwemmen), want dan is springen een te zware belasting voor je knieën en enkels! Je verbrandt er WEL veel calorieën mee, dus ik ben het op dat punt niet eens met de vorige antwoordgever. Maar uitkijken dus als je veel overgewicht hebt! Een kennis kreeg te horen van de dokter dat hij zelfs zijn enkels zou kunnen breken als hij sprong, vanwege serieus overgewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

het verbeterd ook je conditie als je het lang genoeg doet
maar ik heb geen idee hoelan je per dag moet springen als je af wil vallen, ik denk wel een halfuur tot een uur.
je verbrand er namelijk niet heel veel calorieen mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knieën, polsen, conditie, maar je moet wel een uurtje (verdeel de tijd) per dag springen, mocht je echt af willen vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Touwtje springen is juist een van de betere methoden om conditie op te bouwen en zeker ook om calorieën te verbranden! Het is daarnaast ook goed voor je coördinatie en voor je voetenwerk. Dit is ook de reden waarom boksers en tennissers dit vaak doen. Als warming-up mistaat het ook niet denk dan aan 10 min springen. Als je aan je conditie wil werken is 30 min genoeg wil je echt afvallen zal je het nog iets langer vol moeten houden.

Het belast inderdaad wel de enkels, polsen en scheenbenen. Dus bij overgewicht niet de ideale keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen doe je door meer calorieën te gebruiken dan dat je binnenkrijgt. Als jij nu exact even veel calorieën gebruikt als dat je binnenkrijgt zal elk beetje dat je meer beweegt (touwtje springen of andere beweging) zorgen dat je gaat afvallen.

Hoelang je moet springen is dus afhankelijk van je calorie balans. Maar in het algemeen moet je voor vetverbranding minimaal een half uur sporten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je libido... Klinkt raar, maar er is bewezen dat dit degelijk je libido verhoogt