Hoeveel k/u gaat een wielerwedstrijd voor jongeren?

Ik ben erg benieuwd hoeveel k/u er gemiddeld word gereden in een wielerwedstrijd voor jongeren? Denk hierbij aan 16 jarige. En wat is ongeveer de sprintsnelheid?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Dit zou zo iets bv kunnen zijn,een relaas:
Gisteren de WT wedstrijd in Alken gereden. Met 118 aan de start een massale opkomst van wielerfanaten. Aan de start ging het er meteen snoeihard aan toe en na enkele haakse bochten werd het peloton meteen op een lint getrokken op een vlak stuk met de wind in de rug. Het tellertje gaf 55 aan. Het duurde ook niet lang vooraleer het peloton volledig in stukken gereten werd. Ik had de pech niet vooraan te zitten en zat in een achtervolgend groepje van ongeveer 20 man. Na het lange stuk kwam er een stuk vals plat gevolgd door een kasseistrook aan de finish. Hier had ik de kans om terug enkele plaatsen op te schuiven. De eerste 2 rondes waren aan een razend tempo waarbij ik net kon volgen, nadien werd de achterstand groter en werd er niet echt meer doorgereden. Vanaf dan ben ik ook mee beginnen ronddraaien, helaas na ronde 10, een 48 km ver werden we uit koers genomen, de achterstand bedroeg zo'n 3 minuten. Uiteindelijk een gemiddelde snelheid van net geen 40km/u.

Volgende koers ga ik vooraan starten en niet meer in't midden als je de pech hebt dat er scheuren vallen is het praktisch onmogelijk om terug in de 1ste groep te geraken.

Ik heb wel het gevoel dat er niet alleen wielertoeristen meededen, het gemiddelde van de kopgroep lag op 43km/u...
6 jaar geleden
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
De schrijver van het stukje wal alleen al 27 jaar oud toen hij het stukje schreef. Niet echt meer een jeugdige te noemen. Geboren op 12 dec 1984 en stuk is geschreven dec 2011