Is het probleem van dopinggebruik in de Tour de France wel oplosbaar?

Zo ja, hoe dan?
Zo nee, wat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je het legaliseert is het probleem opgelost. Ik zie ook niet in dat het verboden moet zijn. Iedereen weet dat renners zich voor een wedstrijd moeten voorbereiden en de fans en sponsors willen gewoon knappe staaltjes zien en daar is hoe dan ook een gedegen voorbereiding voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, en buiten de wielersport ook niet.
We zullen moeten aanvaarden dat het gebruik van steeds weer nieuwe middelen niet los te maken is van topsport.
14 jaar geleden
Nee, dit zal nooit op te lossen zijn. Ben zelf een groot wielerfan (en oud wielrenner), maar ben er van overtuigd dat er altijd iemand zal zijn die de anderen probeert te flessen. Iedereen denkt slimmer dan de ander te zijn en gelooft dat ze hem niet zullen pakken, maar vroeg of laat worden ze toch gepakt.
Persoonlijk is het plezier wat ik aan het wielrennen (en de Tour) beleef, een stuk minder geworden. Ik vertrouw eigenlijk niemand meer en na iedere wedstrijd moet je ca. 2 maanden wachten om te weten wie er daadwerkelijk gewonnen heeft.
Maar toch blijf ik met veel enthousiasme kijken.
Misschien moeten ze doping maar legaal maken, dan is alles en iedereen weer gelijk en zijn er dus geen verschillen meer. Als jij je lichaam kapot wil maken voor een beetje (tijdelijke) roem, moet je dat zelf weten. Kan ik niet mee zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen willen altijd winnen
als ze op de ene manier meer kans maken om te winnen, zullen ze dat niet laten, ook al is het verboden.
Bovendien worden er aan de andere kant ook steeds weer pogingen gedaan om middelen uit te vinden die misschien een topprestatie mogelijk maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Heel simpel. Je mag alleen meedoen als je kunt bewijzen dat je doping gebruikt. Als je niet gebruikt word je uitgesloten van deelname.

In dat geval kan namelijk in principe iedereen meedoen. Denk ik.

Dit is een gekke en omgekeerde redenering, daarvan ben ik mij bewust. Tóch bedoel ik het slechts ten dele cynisch. Ik denk namelijk dat het probleem niet is op te lossen omdat het dat gewoon niet meer is: de belangen zijn te groot en de eisen die worden gesteld aan de renners zijn te zwaar in combinatie met die belangen. We zullen met andere woorden gewoon moeten accepteren dat er wordt gespoten en geslikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net de formule-1, daar winnen ze m.b.v. de techniek, bij de Tour gebruiken ze een andere techniek.