Zijn oortjes nou toegestaan of niet bij het wielrennen?

Dacht dat ze ze hadden verboden maar zie ze soms wel bij de tour

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

De oortjes zijn gewoon toegestaan.

Er zijn in het verleden wel experimenten geweest, met het verbieden van oortjes tijdens de koers, echter een definitief verbod is er (nog) niet gekomen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

Het systeem van het oortje is echter niet bij iedereen geliefd. Vele renners ergeren zich aan de overvloed aan informatie die hen soms tijdens de koers verstrekt wordt.

Op 14 juli 2009 werd er tijdens de Tour de France bij de tiende etappe als experiment zonder gekoerst.

Verder staat er in de bron dat ze inmiddels zijn verboden, maar dat is niet doorgezet.
In de huidige Tour de France worden ze volop gebruikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oortje_(communicatie)#Wielrennen

De 66ste editie van de Vlaamse voorjaarsklassieker Omloop Het Nieuwsblad (febr. 2011) ging bijna niet door omdat de UCI de oortjes verboden had, maar de verschillende ploegen besloten dat verbod te negeren.