Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik reiskosten declareren bij mijn opdrachtgever als freelancer met een studenten ov weekkaart?

Ik ben voor mezelf begonnen als groepsles-instructeur en ik maak gebruik van het OV om naar locaties toe te reizen. Nu is mijn persoonlijke ov-chipkaart tegelijkertijd ook mijn studenten OV weekkaart en ik vroeg dus af of je de reiskosten alsnog kan declareren bij je opdrachtgever. Indirect betaal ik voor de reiskosten maar is dat niet zichtbaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Je moet eventuele reiskosten in je product / dienst verwerken.
De Bruna berekent ook geen pandhuur als je een potloodje koopt.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je niet teleurstellen maar reiskosten is iets heel normaals bij zzp'ers
Nee.
Reiskosten kun je alleen declareren als:
a) Hierover afspraken zijn gemaakt bij het contract waaronder je werkt
en
b) Je ook daadwerkelijk reiskosten gemaakt hebt.

Over (a) kan ik niets zeggen, maar als je door de weeks op je OV-studentenkaart reist, dan maak je geen kosten en valt er dus niets te declareren. Alleen echte kosten, dus in het weekend, zou je kunnen declareren. Het bedrag vindt je dan op mijn-OV-chipkaart: https://www.ov-chipkaart.nl/mijnovchipkaart/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding