hoe duur kost een paard met spullen en verzekering?

kent iemand ook een stal omgeving Nieuwegein?
Voor ongeveer 100 a 200 euro per maand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
>_<
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kosten van en paard: Het paard zelf;
Verzekering;
Spullen;
Event. Dierenarts;
Trailer;
Inentingen;
Hoefsmid;
Ontwormen;
Stalling;
Voedsel; Heel veel geld bij elkaar VOORAL als ie kreupel wordt wordt t erg duur!
Maar ik wil je niet van je droom helpen want een eigen paard is een droom die uitkomt toch;)! Het kost natuurlijk wel veel geld, maar dit alles hangt af van wat voor soort je koopt; Paard; welk ras?
Verzekering; all risk of ziekte?
Spullen; 2de hands of nieuw?
Dierenarts; ligt eraan wat
Ie mankeert?
Trailer; hoe groot?
Inenting; normaal
Hoefsmid; met of zonder bekapping?
Ontwormen; normaal
Stalling; weide of stal?
Voedsel; welk voedsel? Van
Bijna alles is er goedkoper enduurder te krijgen dus preziese antwoord op jouw vraag is helaas moeilijk te zeggen maar ik zal het zo goed mogelijk proberen; Paard; tussen €2500-€5000 eenmalig
Verzekering; dat verschilt per jaar
Spullen; €400-€800 eenmalig (misschien paar keer vervanging)
Dierenarts; dat verschilt misschien nooit, misschien vaak
Trailer; dat verschilt meerdere keren
Inenting; €25 per jaar
Hoefsmid; €10 per 6-8 weken
Ontworming; €50 per 6 weken
Stalling; €150 per maand
Voedsel; €20 Per maand Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben, en hoop dat een leuk paard vind! Niet vergeten hem te laten keuren voordat je hem aanschaft, kan €180-400 euro zijn!!!

Het beste antwoord

Hoe duur een paard is hangt er vanaf wat voor een soort paard. Die prijzen verschillen zo vreselijk. Van een paar duizend euro tot duizenden euro's.

Voor spullen hetzelfde verhaal. Een goed 2e hands zadel kost ook nog snel zo een 200 euro. Je hebt wel goedkoop spul maar is vaak niet echt comfortabel voor jou of je paard en ook snel stuk.
Maar reken dat je een zadel, hoofdstel, halster, dekens, borstels, kammen, scharen, etc etc nodig hebt.

Dan nog je veeartskosten, eventueel vervoerskosten als je eens ergens naartoe moet. De hoogte van de verzekering is afhankelijk van de waarde van je paard.

En stalling voor 100 a 200 euro vind je niet zo snel. Dat is dan meestal bij een boer of particulier bij iemand thuis en vaak een doe het zelf stal. Dan moet je er rekening mee houden dat je zelf ook nog voer, hooi, stro moet kopen. Dat komt dan nog eens bij je stallinggeld.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De februari-editie van Hart voor Dieren besteedt deze maand aandacht aan de gemiddelde kosten voor een huisdier per jaar. Het paard is daarin ook opgenomen. Ik heb het tijdschrift hier nu niet bij de hand, maar op de website noemen ze het artikel en staat 'Wist je dat de kosten voor een paard gemiddeld € 5.800 per jaar zijn?'. Voor een specificatie van die kosten zal je even naar de winkel moeten om het blad te kopen. De kosten staan uitgebreid toegelicht en uitgesplitst. Zo zal je voor jezelf een berekening kunnen maken, sommige dingen kan je wellicht goedkoper doen, andere duurder. Ook is het een mooi handvat voor welke kosten allemaal komen kijken bij het houden van een paard en waar je aan moet denken.

Toegevoegd na 5 minuten:
op internet zijn overigens ook verschillende overzichten te vinden. Zie:
http://www.eigenpaard.nl/Default.aspx?tabid=1470
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=228&ppCatID=&CatID=18263&ID=10797&style=1&zoomstyle=11&men=