Wat heb ik nodig als beginnend visser?

Ik denk er voorzichtig aan om te gaan vissen Wat heb ik om te starten nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
11.1K

Het beste antwoord

Hier een lijstje met dingen die je nodig hebt om te vissen:

- een VISpas (een vergunning waarmee aangetoond word dat je in bepaalde wateroppervlaktes en tijden mag vissen)
- Hengel(s) (zijn in verschillende maten verkrijgbaar)
- Dobbers (hieraan is te zien of de vis met het aas speelt)
- Haken (een metalen haakje die in de buurt van de aas word vastgemaakt, zodat de vis er zich erin vast bijt als hij naar de aas hapt.
- Lood (dit is een verzwaring aan de lijn om ervoor te zorgen dat de aas op de juiste plaats in het water terecht komt)
- Vislijnen (draad die in het water slecht zichtbaar is, ook in verschillende uitvoeringen, ligt ook aan het soort vis)
- Lokvoer (om de vissen te lokken)
- Aas (zit vast aan het uiteinde van je vislijn, het is een stukje eten waar de vis op af komt en aan gaat bijten.
- Netten (bijvoorbeeld schepnet of landingsnet
- Stoeltje of een zitkoffer
- Onthakingsmateriaal (bijvoorbeeld onthakingsmat of hakensteken)

Wanneer je gaat vissen ben je in de natuur, dus zorg ervoor dat je alles netjes achterlaat als je klaar bent. Je kunt een vuilniszak meenemen voor al het afval, die je uiteraard meeneemt naar huis na het vissen. Verder is het handig om je goed te kleden en je te beschermen tegen de weersinvloeden. Dit kan door middel van warmtekleding, regenkleding, laarzen, een paraplu of zelfs een tent. Let op, tentjes opzetten is niet overal toegestaan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Visakte om te beginnen.
Hengel, lijn, loodjes, haakjes, dobbers.
Schepnet, hakensteker.
Gereedschapskistje om al je gerei in te doen.
Uitklapstoeltje om op te zitten.
Volgens mij heb je zo de basis.
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
... En de grote visparaplu. ;) Ze bijten namelijk beter bij regen en dan zit je beschermd.
Plus.
Rieneke1
9 jaar geleden
Toen ik nog viste was ik een mooi-weer visser hoor :) Dank voor de plus!
Ivana
9 jaar geleden
Hier gaan ze 's morgens om 5 uur de deur uit om te vissen. Dan zit je bij kille ochtenddampen lekker warm onder de plu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergeet je vispas niet.
Rieneke1
9 jaar geleden
Pepe, ik noem dat (in mijn eerste zin) een visakte.
We bedoelen hetzelfde :)