Wat als alle landen in een groep met evenveel punten eindigen?

Tijdens het EK en WK heb je groepen en die spelen in de groepsfase tegen elkaar. Maar wat nou als alle vier landen gelijk spelen, ook al is dat vrij onwaarschijnlijk? Stel dat alle landen in een groep falen te scoren en ze dus allemaal 1 punt hebben, wie gaan er dan door of moeten er dan wedstrijden opnieuw worden gespeeld?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Antwoorden (2)

Volgens artikel 13.01 van het wedstrijdregelement wordt de volgorde als laatste redmiddel bepaald uit de UEFA national team coefficient ranking.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan wordt er gekeken welk land het beste staat in de UEFA national team coefficient rankings, welke berekend wordt over EK 2012, WK 2014 en EK 2016. Aldus:

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Regulations/uefaorg/Regulations/
02/03/92/81/2039281_DOWNLOAD.pdf

"13.01
j. position in the UEFA national team coefficient rankings (see Annex B.1.2.b).

b. Play-off and final tournament draws
– UEFA EURO 2012 (qualifying competition and final tournament)
– 2014 FIFA World Cup (qualifying competition and final tournament)
– UEFA EURO 2016 (qualifying competition: group matches)"