Het voorhanden hebben van een airsoft wapen is aan regels gebonden. Een van die regels is dat je lid moet zijn van een door de minister aangewezen airsoft vereniging (De NABV). Zonder dit lidmaatschap is de aanschaf en het voorhanden hebben van de wapens illegaal en dus niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op dit moment heeft u als koper geen vergunning nodig om een Airsoftpistool en of Airsoftgeweer te kunnen kopen in Nederland.

Er zijn echter wel 2 voorwaarden.
Voorwaarde 1 is, dat u als de koper van een Airsoftpistool of Airsoftgeweer minimaal 18 jaar of ouder moet zijn.
Dit moet de koper van een Airsoftpistool of Airsoftgeweer wettelijk kunnen aantonen met behulp van zijn of haar eigen Paspoort of Identiteitskaart.
Voorwaarde 2 is, dat u als koper van een Airsoftpistool of Airsoftgeweer lid moet zijn van de erkende Airsoftvereniging, de NABV.
Dit moet de koper van een Airsoftpistool of Airsoftgeweer wettelijk kunnen aantonen met behulp van zijn of haar eigen lidmaatschap van de Airsoftvereniging, NABV waarvan hij of zij lid is.