Waarom krijg ik geen buikspieren als ik elke dag crunches en sit ups doet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Amadea
9 jaar geleden
Wellicht omdat je nog in de groei bent? Voordat jij je uiteindelijke lengte hebt heeft het geen zin om te bodybuilden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoelang doe je dit al? En hoe vaak doe je dit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat,dat komt doordat er vet in mijn buik zit.Maar ik ben dun,dus het kan niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe is je lichaamsbouw en hoe is je voedingspatroon?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ectomorf en volgens mij dat komt omdat ik geen andere beweging doet(rennen,fietsen enz)
Ritsuka
9 jaar geleden
Buikspieren heb je al, daar hoef je niet voor te trainen.
Ga zwaarder trainen, deadlift, squat, pushup, pull up etc. stop met buikspieren, zonde van je tijd. Die train je mee met bovengenoemde oefeningen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat wil je bereiken? Je buik platter krijgen, waardoor je met veel meer zelfvertrouwen je zwembroek kan aantrekken van de zomer? Of wil je echt een sixpack creëren?? Dit laatste duurt wel even voordat je dit bereikt hebt ;) Voor beide redenen zijn situps, maar vooral crunches, niet de belangrijkste buikspierooefeningen om te doen.

Antwoorden (2)

Sporten (hardlopen!) en goed eten zijn ook belangrijk om buikspieren te krijgen. Als je nog over een vetlaag beschikt, kan je wel buikspieren hebben, maar zijn ze niet zichtbaar. En geduld... verder kan ik je helaas niet helpen, want ik ben een vrouw. Mijn broer en vriend zijn allebei wel musclemen, zal ik hen moeten vragen haha!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is jouw vetpercentage te hoog. Zolang je dat niet omlaag brengt zul je je buikspieren nooit zien hoe hard je jouw buik ook traint.