hoe leer ik goed hooghouden ?

Ik kan niet zo goed hooghouden. Als ik ga hooghouden gaat de bal alle kanten op en na zoon 6 á 7 keer ben ik de bal kwijt en kan ik hem gaan halen.
ik oefen veel en heb ook de hele zomervakantie de tijd. Maar ik heb het gevoel dat ik iets fout doe. Ik kan de bal niet laag houden tijdens hooghouden. En na 2 keer draai ik alle kanten op om de bal onder controle te kunnen houden.

Kan iemand mij misschien een beetje helpen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
7.8K

Antwoorden (7)

Het is en blijft een kwestie van oefenen..
Mijn record vroeger stond ook op 7 ongeveer. Ik trapte alle kanten op.
Probeer een beetje voorover gebogen te staan,en 'tik' de bal omhoog met je voet. Het wil ook nog wel eens helpen om een kleine spin naar jezelf toe te doen wanneer je de bal opgooit om hoog te houden.
Verder kan ik niet meer zeggen dan: bal gevoel krijgen. En dat houdt in: oefenen, oefenen, oefenen. Zelfs Mesi kon niet in een keer voetballen, oefening baart kunst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
types als Messi, Ronaldo en Cruijff konden op hun derde al tennisballen en alles hooghouden, maar verder keurig antwoord...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou goed kunnen ja. Je hebt altijd te maken met talent. Maar ondanks het talent wat wellicht aangeboren is hebben ze er wel hard voor moeten werken hoor.
Iemand met talent om piano te spelen zal ook voortdurend moeten blijven repeteren om beter te worden, ondanks dat ze op hun 3e al stukken van Beethoven kunnen spelen..
Maak van je voet een bolvorm dmv met je tenen je scheenbeen proberen aan te raken. Dat kan natuurlijk nooit, maar dan heb je je voet alvast in de juiste stand.
Als je dan gaat hooghouden, probeer de bal dan met de bovenkant van je tenen op te vangen, en als het ware over je voet te laten rollen naar je scheenbeen en dat elke keer. Op deze manier krijgt de bal een spinning door hem telkens "rond te scheppen" als het ware. De bal draait nu naar je toe en is veel makkelijker onder controle te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het geleerd met een lichte bal... Misschien is het zelfs handig om met een ballon te beginnen voor het "balgevoel".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Balgevoel krijg je niet van een ballon, maar gewoon van een bal. Het is niet zo dat als je met een ballon 30 keer kunt hooghouden je dit met een bal ook zal lukken..
Oefenen! Gewoon rustig het balletje omhoog tikken en wanneer hij valt opnieuw proberen,maar niet hard shotten,gwn rustig omhoog tikken en het gaat altijd beter en beter,vroeger was mijn record 20,nu 180 fzo!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook een bal kopen die aan een rekbaar touw hangt. zo blijft de bal toch een beetje in je buurt en kan je leren intercepteren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer eerst de bal laag te houden, als je dat onder de knie hebt, ga dan om en om hooghouden, dus van links naar rechts. dat is veel makkelijker als je het eenmaal kan. zelf kan ik nu met die techniek over de 200 hooghouden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer de bal met je wreef of teen te raken. Zorg er ook voor dat je de bal niet te hoog trapt, en niet te laag. Ongeveer bij je middel is goed. Verder kan je eerst 1 keer optikken en vangen en als dat goed gaat 2 keer optikken en vangen enzovoort. Verder is het gewoon oefenen