Ik fiets elke dag 8,4kilometer naar school hoe veel calorieën verbrand je dan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kijk op: http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeveel weeg je en hoe lang fiets je er over?

Antwoorden (1)

Er missen wat getallen voor een goede berekening te kunnen maken.
Ik heb gerekend met 20 km/uur fietsen (dat is redelijk snel), hiermee ben je 25 minuten onderweg voor 8,4 km.
Je geeft je gewicht ook niet, ik ben uitgegaan van 75 kilo.
Dan verbrand je met die 25 minuten fietsen 250 kcal.

Het kan natuurlijk varieren, omdat je gewicht anders is, of je met een andere snelheid fietst. Je kunt eens kijken met een app op je telefoon (bijvoorbeeld Strava of Endomondo) hoe lang je onderweg bent en hoe snel je fietst. Die apps kunnen je ook een schatting geven van kcal die je verbruikt.

Toegevoegd na 23 uur:
Hier kun je het trouwens zelf uitrekenen: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Maar zo'n app werkt beter, veel mensen schatten hun activiteit en snelheid te hoog in.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kans dat een meisje op de middelbare 75 kilo weegt is vrij klein ;)
Ritsuka
10 jaar geleden
Ach ja, ik heb nu de link toegevoegd naar de calculator