hoe kom ik van mijn zwemangst af?

Ik heb ooit mijn A-diploma gehaald maar ik ben nu bang om te zwemmen, als ik geen grond meer onder mijn voeten heb, durf ik het gewoon niet meer en raak ik in paniek. heeft iemand hier een tip/idee voor ?x

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga een paar zwemlessen voor volwassenen volgen, die worden bijna in ieder zwembad waar gelest wordt gegeven.

Antwoorden (2)

Probeer eerst weer eens in een ondiep bad rustig te drijven.bij bij een wellnesscentre. Op je rug op je buik zonder al teveel zwem bewegingen. Je weet dat de bodem binnen bereik hebt en ga rustig liggen. Rustig ademhalen en relax. Rustige ademhaling zorgt voor extra drijfvermogen. Dat moet je vertrouwen in je zwemkunsten weer terug brengen. Als je goed kan drijven ga je rustig zwemmen waarbij je moet voorkomen dat je de bodem raakt. Ga je daarna toch diep water in neem dan altijd eerst een drijf middel mee, zoals een plankje een klein lucht matras oid. Daar heb je dan wat steun aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klinkt heel flauw, maar het is de enige remedie: Door te zwemmen. Dit wordt ook wel confrontatietherapie genoemd. Je kunt hier begeleiding in krijgen. Je kunt dit ook samen doen met iemand die je vertrouwt. Natuurwater voelt vaak minder bedreigend dan een zwembad omdat er minder sprake is van sociale aandacht.