Is het toegestaan om te finishen in de pitlane bij Formule 1?

Max Verstappen kan, als hij volgens zijn eigen gewoonte een halve minuut voor de rest uit rijdt, ruim op tijd bij de geblokte vlag aankomen als eerste, zelfs als hij de pitstraat in gaat. Dan kan hij eerder aan zijn feestje beginnen.
Maar mag dat ook, of moet je per se op de baan onder de geblokte vlag door rijden om te kunnen winnen?

6 maanden geleden
in: Formule 1
bamibal
6 maanden geleden
In 1998 heeft Schumacher gewonnen in de pitlane. Of daar sindsdien een stokje voor gestoken is, weet ik niet.

Antwoorden (1)

In de pitlane is geen finishlijn en ook geen zwart-wit geblokte vlag. Finishen doe op de baan.
6 maanden geleden
crispy
6 maanden geleden
Maar als ze een pitstop maken, dan komen ze er wel langs. De ronde telt dan gewoon mee. Staat het ergens in de regels dat het niet mag?