Zijn rodelaars, niet eigenlijk allemaal even goed?

Omdat de verschillen niet groter zijn dan 10de, 100ste of zelfs 1000ste van seconden, kan je dan nog spreken van 'beter' zijn dan je tegenstander ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las verkeerd en dacht dat het over rodDelaars ging. Ik snapte er al niks van :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha een goede roddelaar ....:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja lol Sasha. Dat las ik eerst ook :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht nog.. roddelen goed? huh?? En dan die tijdsverschillen.. hoe snel iemand kan roddelen? Hoe snel het doorverteld wordt? Eh?? Ik snap niks van die vraag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whhaha het wereldkampioenschap goed en snel roddelen, ik weet wel een paar kandidaten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha ja ik ook. Ik ken iemand die meteen op mijn hyves een berichtje achterlaat als ik mijn scheet nog niet heb gelaten bij wijze van.. hij (ja een man!!!) staat ook altijd "toevallig" voor het raam als er iemand aan komt rijden. Moet TOEVALLIG even zijn post kijken als ik aan kom rijden en dan "tussen neus en lippen" even dit en dit vragen (uithoren). Grrr.. Ik weet zeker dat hij de snelste tijd van roddelen heeft :)

Het beste antwoord

Voor mij zijn ze allemaal even goed. Om wedstrijden te laten beslissen op honderdsten van seconden is eigenlijk onzin. Daarnaast hangt het van de dag af wie er wint. Ook de vorm van de baan en zeker de technische ontwikkelingen in de uitvoering van de slee maakt uit wie er wint. Door het dodelijk ongeluk in Vancouver heeft men de "snelheid" van het begin van de baan verlaagd. Daardoor had de gedoodverfde winnaar een groot nadeel (hij schijnt meestal te winnen als de baan in het begin veel snelheid geeft) en miste hij de gouden medaille. Als sport van dat soort kleine verschillen afhangt, kun je eigenlijk niet meer spreken van de beste.
Maaaar, de snelste van het moment gaat wel met de medaille naar huis. Zegt u het maar en wij rodelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat je gelijk hebt en dat dat voor een heleboel andere sporten ook zo is.
Maar hoe moet je anders het verschil tussen de winnaars en de niet winnaars kenbaar maken dan door tijdmeting.
Slechts de moderne techniek maakt het mogelijk de minime tijdsverschillen in 100sten of zelf in 1000sten kenbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgelopen week was er in de uitzending van Nieuwslicht een onderwerp over de tijd waarneming bij sporten.
Bij z'n weinig verschil zou je kunnen zeggen dat iedereen die binnen een honderste van seconden gelijk moeten eindegen
dus als twee personen op de honderste gelijk zijn hebben ze alle twee een gouden medalie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die uitzending heb ik ook gezien, er is eigenlijk geen aanwijsbaar verschil.
Bij rodelen worden het dan wel erg veel gouden medailles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar hoever moeten we dan nog gaan tot in de miljoenste
Is dit niet het geval in bijna elke sport dan?
Volgens mij heeft iedereen een grens waar je niet verder kan, maar kan je beter worden door betere voorbereiding, focussing en de kennis van het parcour (in het geval van rodelen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee : daar is toch altijd een de beste of er nu 100ste tussen zit of 1 sec er is een veschil al is die nog zo klein .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk is ook een belangrijke factor. Alles moet op zijn plaats vallen.