Werkt insanity echt?

Ik wil graag afvallen want heb overgewicht.. en van mn erg dikke buik af, ik heb zumba voor de xbox wel maar het is toch niet echt sporten vonden me ouders, en je hebt ook niet het gevoel dat je gesport hebt na een uur zumba je bent alleen moe. Maar nu zag ik dus overal insanity staan op internet en vroeg me af of het nou echt werkt?

Ik vind het trouwens wel erg duur dus als iemand weet waar te downloaden?

Oja weten julie ook nog lekkere en gezonde maaltijden enz?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Of het werkt ligt totaal aan jezelf, als jij elke dag die training gaat volgen, plus de tips uit de bijgeleverde handleiding volgt over voeding en dergelijke, en zorgt dat je gezond en genoeg blijft eten, dan kan het zeker werken hoor.
Maar het is wel echt elke dag zo'n training volgen, van 30-40 minuten, en het is ook best zwaar. Dus je moet het wel volhouden

Ik heb het programma zelf ook, heb alleen de fittest nog maar gedaan en daarbij zweette ik mij al kapot.
Ik raad je trouwens het programma af, als je overgewicht en een dikke buik hebt, moet je niet ineens met Insanity gaan beginnen. Dat is meer voor als je al even bezig bent met sporten.

Begin gewoon eens simpel met elke dag een halfuur wandelen, of elke dag een halfuur Zumba (en dat is wel sport hoor, als je de bewegingen goed doet).

Toegevoegd na 4 minuten:
(Ik drukte al te snel op plaatsen)
Begin dus eerst met het ritme er in te krijgen om elke dag een half uur te gaan bewegen. Zwemmen, wandelen, fietsen, maakt niet uit, als het maar een half uur per dag is.
En daarnaast op je voeding gaan letten.
Bekijk eerst eens wat je nodig hebt op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Hier kun je precies berekenen hoeveel je nodig hebt met je dagelijkse activiteiten.
Als je wilt afvallen, kun je het beste een klein beetje (200-500 kcal) onder je Total Daily Energy Expenditure (TDEE) gaan zitten.
NOOIT onder je BMR gaan zitten, dat heeft je lichaam minstens nodig om te overleven.

En voor gezonde maaltijden? Houd gewoon voornamelijk de schijf van 5 aan, simpel: http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx
Dus gewoon normaal eten, boterhammen, fruit, groente, etc.
Verder het beste proberen te minderen of stoppen met frisdranken en vruchtensappen, en ook geen light producten gebruiken.

Als je dit een tijdje volhoud, zul je al een eindje komen denk ik.
En zodra je in het ritme zit van elke dag een half uur bewegen, kun je dit wat intensiever maken. Je kunt hardlopen proberen, sneller zwemmen of fietsen etc. Gewichtheffen is ook aan te raden, 2-3x in de week indien mogelijk, maar laat je hierbij goed adviseren in de sportschool.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dus begin eerst bij het begin, meer bewegen, en er op letten dat je gezond en genoeg eet. En dan kun je altijd later iets als Insanity proberen als je wilt, maar reken er dan wel op dat je het in het begin heel vaak op pauze moet zetten om bij te komen (mijn ervaring, want het is echt zwaar).
Ritsuka
10 jaar geleden
Insanity is heel erg zwaar en niet aan te raden als je al geen sportbeoefenaar bent.als je het eens wilt bekijken kan je op you tube filmpjes vinden van mensen die het doen. ik zelf doe veel sport maar kon het toch niet volhouden, je zweet je kapot.
Je kan beter gewoon meer bewegen, wandelen , fietsen of zwemmen en op je voeding letten. Opeens zwaar sporten zal je alleen maar blessures opleveren
succes