Vergoeding kosten sportschool met een wajong uitkering?

Ik heb een wajong uitkering waardoor het bijna niet mogelijk is om lid te worden van een sportschool. Zijn hier speciale regelingen voor bij het UWV of de gemeente?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
7.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat verschilt per gemeente, je kunt het het beste gewoon bij je eigen gemeente navragen. Hier hebben we een speciale pot voor participatie van mensen met weinig geld.

Antwoorden (3)

Je zou het kunnen proberen via de Bijzondere Bijstand. Hiervoor moet je bij de sociale dienst zijn. De uitvoering van de Bijzondere bijstand is per gemeente verschillend wat in de ene gemeente niet vergoedt wordt maakt in een andere gemeente wel kans. dus gewoon proberen
anneliez
9 jaar geleden
Niet via UWV of bijzondere bijstand. Bijzondere bijstand is voor bijzondere noodzakelijke dingen en niet voor luxe als een sportschoolabonnement.

Wel zijn er bepaalde zorgverzekeringen die korting geven op kosten van met hen samenwerkende sportscholen als je een aanvullende verzekering hebt (vb Achmea). Raadpleeg de site en de polisvoorwaarden.
9 jaar geleden
anneliez
9 jaar geleden
nee hoor, er zijn gemeentes waar het wel kan, zoals ik al zei, het is niet overal gelijk. Vraagsteller moet het gewoon proberen.
Inderdaad per gemeente is de regeling verschillend. En wat nu wel kan, kan zomaar volgend jaar worden wegbezuinigd. In mijn gemeente is het wel mogelijk voor mensen met laag inkomen om een extra bijdrage te krijgen voor lidmaatschap van een sportclub, maar het is hier niet zo dat alle kosten worden vergoed. Een sportschool is over het algemeen niet de goedkoopste manier van sporten, dus je hebt kans dat je alsnog een groot deel zelf moet betalen. Informeer bij je gemeente naar de mogelijkheden, vraag ook bij de sportschool of ze een kortingsregeling hebben. Afhankelijk van het doel dat je hebt met de sportschool, kun je ook overwegen om op een andere - goedkopere - manier te gaan sporten. Op beweegmaatje.nl kun je mensen bij jou in de buurt vinden om samen mee te gaan hardlopen, fietsen, etc. Dan stimuleer je elkaar, je leert van elkaar en je bent lekker gratis aan het sporten.