Jeugd voetballer van 14 jaar van c6 naar b4, is hij dan bijzonder goed?

Begrijp niet veel van de groepen in de voetbalwereld dus vandaar.

Mijn zoon van 14 zit in jaar op voetbal en was geen handge spelerin het c team.
Afgelopen zomer heet hij veel buiten gevoetbalt wat kenneijk resultaat heeft opgebracht.
Hij is op basis van voor de zomer behaalde resultaten terecht gekomen bij de c6, echter vinden de coaches dat hij beter past in het b4 team.
Ben de training gaan kijken en zag daar op nog een jongen van 14 alleen maar grote jongens van 15 en 16.
Ben erg trots maar hoe zit dit nou eigenlijk?

Toegevoegd na 1 minuut:
Jee wat een typfouten, heerlijk zo'n mobiel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Bij de meeste voetbalclubs zijn volgens mij de teams met het laagste cijfer (d1/c1/b1/a1) de teams waar de beste spelers in zitten. Als je jong bent begin je vaak in een iets lager team. Over het algemeen zijn er ook minder A teams dan B teams, minder B teams dan C teams enzovoorts.

Het kan zijn dat de C6 al genoeg spelers had en de B4 nog niet bijvoorbeeld. Of dat uw zoon misschien wat verder ontwikkeld is voor zijn leeftijd waardoor men denkt dat hij mee kan bij een hogere leeftijdsgroep.