Ik ben aangekomen na mijn eetstoornis, maar wil na gaan opbouwen met sporten maar mag niet afvallen, hoe kan ik spieren kweken zonder af te vallen?

Toegevoegd na 47 seconden:
Na = nu

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Voor massa/spieren opbouwen moet je meer eten dan je verbruikt. Als jij nu bijvoorbeeld 2000 kcal eet en daarmee op gewicht blijft, dan kun je het beste op 2300-2500 kcal gaan zitten als je gaat sporten. En voldoende eiwitten eten, 100 gram per dag is een goed streven.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je gaat met sporten meer energie verbruiken, zeker als je krachttraining gaat doen.
Dit kun je opvangen door meer te gaan eten.

Maar gezien je geschiedenis met een eetstoornis lijkt het mij handig om dit samen met je behandelteam of een dietist te doen, zodat het op een gezonde manier gaat.
Ritsuka