Kan ik fitness en kickboksen tegelijk doen?

Ik ben al een tijdje bezig met fitness (3x pweek) en ben pas geleden ook begonnen met kickboksen erbij dit doe ik ook 3x pweek.

Maar mijn vraag is hoe zorg ik ervoor dat ik wel spiermassa blijf kweken en niet afval door het kickboksen wat ik ook fanatiek doe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ja hoor, dit kun je op zich wel samen doen, maar hierbij moet je er wel heel erg op gaan letten dat je genoeg eet, of je gaat afvallen en spiermassa verliezen.
Bereken hier hoeveel je nodig hebt op je sportdagen: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Waarschijnlijk best veel. Zorg dat je minstens je TDEE blijft eten, met voldoende eiwitten.

Ga wel heel goed naar je lichaam luisteren, neem voldoende rust waar mogelijk en slaap genoeg. De kans op overtrainen is groot met zo vaak sporten.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
precies wat ik al in mijn antwoord vertel dus;-) Voldoende eten en voldoende eiwitten. Grappig dat je het nog eens herhaalt;-)
Ritsuka
10 jaar geleden
klopt ja, ze zijn vergelijkbaar.
Maar ik heb nog even een calculator erbij waarmee je kan zien hoeveel je ongeveer nodig hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeveel je nodig hebt geeft je lichaam vanzelf aan en anders de weegschaal of de vet meter wel;-)
Ritsuka
10 jaar geleden
geeft je lichaam niet altijd goed aan hoor, bij sommige mensen is de stofwisseling verstoord omdat ze jarenlang te veel of te weinig hebben gegeten (vaak door dieten).
Ik had het bijvoorbeeld snel koud, en was ook snel duizelig, terwijl ik toch genoeg at.
Het bleek dat ik meer koolhydraten moest eten (ik zat een beetje op koolhydraatarm, eiwitrijk eten, wat blijkbaar niet werkte voor mij). Een beetje een idee hebben van wat je nodig hebt is wel handig, zeker als je veel sport en niet wilt afvallen

Andere antwoorden (1)

Als je niet wilt afvallen zul je wat meer moeten eten.
Voldoende eiwitten (goed voor de spieropbouw), gezonde vetten en koolhydraten.
Hoe meer energie je verbruikt, hoe meer je moet eten.
Succes.

Toegevoegd na 8 minuten:
Misschien is dit ook interessant voor jou:
bodybuilders forum
Op dit forum staan o.a. veel nuttige voedingstips voor krachtsporters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan dat met gezonde voeding best combineren.
Kickboksen is vooral ook weer goed voor je conditie.
Wel moet je na een zware training je spieren wat rust geven om te herstellen.
Dus niet overdrijven met dat trainen, anders krijg je blessures.