hoeveel kcal verbrand je poer minuut met paardrijden?

in m'n biologie boek heb ik wel staan hoeveel kcal je verbrand met zwemmen en traplopen enz. maar ik vroeg me af hoeveel je er verbrand met paardrijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
*per

Toegevoegd na 1 dag:
1uur intensief rijden in draf of galop (aan de teugel) en n half uur springen (60cm hoog).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Hier is geen eensluidend antwoord op te geven. Je kunt voor de recreatie aan het stappen zijn op een paard, je kunt een dressuurwedstrijd in de klasse licht of zwaar rijden, je kunt een concours hippique aan het rijden zijn of een military. Kortom het hangt er helemaal van af hoe intensief je met je paard bezig bent.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat klopt wel, ik had er niet bij nagedacht dat je intensief of minder intensief kon rijden. bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Per kilo verbrandt je 4 calorieën per uur paardrijen
Dus dan moet je je gewicht in kilo´s x 4 doen en dat delen door 60