hoe maak je zelf een paardendeken?

Hoi ik heb een verzorgpony een shetlander. Zou ik zelf en goedkoop (max. 10 euro) een paardendeken kunnen maken? Ze staat namenlijk met weer en wind buiten en er hangen nu zelfs ijspegels in haar vacht!

Toegevoegd na 12 minuten:
En is er ook een vervang middel voor een elastische singel? want deze zijn vrij duur

Toegevoegd na 22 minuten:
Oke ik zie dus dat epplejack vrij goedkope heeft mooi
maar waar kan ik dan precies een wollen deken vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een shetlander is erop gebouwd om in weer en wind buiten te staan: ze krijgen een echte wintervacht.

Antwoorden (1)

Wat voor deken wil je precies maken? Een zweetdeken voor het uitstappen en om haar op stal op te laten drogen? Of zo'n uitrijdeken met zadeluitsparing?

Een zweetdeken kun je redelijk makkelijk maken. Pak een grote oude wollen deken van oma (of van de kringloop), knip hier een halsvorm uit en werk dit even netjes af met de naaimachine. Dan maak je aan de voorkant gespen of gewoon een flinke lap klitteband, en gebruik je (zoals bovengenoemd) een elastieke dekensingel (vraag maar bij de ruitershop) voor om de buik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik wil graag een deken die haar gewoon warm houd enzo. Ze word niet door mij bereden dus zo'n deken hoef ik niet