Waar komt de naam "pingpong" vandaan?

Ik was aan het "pingpongen" en vroeg het me af.
Het is ook zo'n rare naam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.5K

Het beste antwoord

Het woord pingpong is een onomatopee. Dit zijn woorden die een klank nabootsen. Je ziet dit vooral in stripverhalen: Krak, Boem, Pats enz.

Ook bij dierennamen komen onomatopeeën voor: Koekoek, Tjiftjaf, grutto, kievit zijn allemaal vogels die genoemd zijn naar de klank die ze voortbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (3)

Dat is gewoon een nabootsing van het geluid als je tafeltennis speelt.
12 jaar geleden
het komt van het geluid van de bal tegen het racket.

http://www.ttvprinsenbeek.nl/pages/geschiedenis.php
12 jaar geleden
Geluid van de bal als deze wordt gespeeld op de tafeltennis. Je kunt dan horen: ping, pong, ping, pong.