Waarom moet een gescoorde penalty overgenomen worden als de tegenstander te vroeg in loopt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.1K

Antwoorden (3)

Het staat in de regels dat er gewacht moet worden op het fluitsignaal van de scheidsrechter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan kan de tegenstander het opzettelijk moeilijker maken voor de penaltynemer
alle spelers (behalve de keeper en diegene die de penalty trapt) moeten buiten het 16 meter gebied staan.
je mag pas inlopen als de speler de bal schiet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt inderdaad een onzinnige regel, je hebt helemaal
gelijk het doelpunt zou goedgekeurd moeten worden.
MAAR.
Als de scheids dat zou toestaan ( het te vroeg inlopen
van de tegenstander ) dan maakt dat voor de scheids niet
makkelijker op, er zal dan een discussie ontstaan of de
spelers van de de ploeg die de penalty neemt dat ook
mag. en waarom niet, als de tegenstander het mag
waarom dan niet de andere partij ?
En op die manier is een penalty, geen penalty meer waarvoor het bedoeld is.