Zijn er topsporters die meerdere sporten op top niveau beoefenen? En wie doet dat?

Bv topvoetbal en wielrennen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Het beste antwoord

Dat zijn er een heleboel, hier een lijstje sporters die gouden medailles wonnen met twee sporten:

Edward "Eddie" Patrick Francis Eagan (April 26, 1897 – June 14, 1967)Hij heeft een gouden medaille gewonnen met boxen in 1920 en hij zat in 1932 in een bobslee met drie anderen waarmee hij goud won.

Paulo Francesco "Raddy" Radmilovic (5 March 1886 – 29 September 1968): goud bij waterpolo en 4x vrij met zwemmen.

Morris Marshall Kirksey (September 13, 1895 - November 25, 1981) goud als rugbyspeler en goud op de 400 meter estafette.

Carl Schuhmann (May 12, 1869, Münster, Westphalia – March 24, 1946) goud met turnen en worstelen.

Anfisa Anatolyevna Reztsova,(born December 16, 1964) cross country skieën en biathlon (schieten en langlaufen): allebei goud.

In de bron nog meer voorbeelden (niet twee keer goud): http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_multiple_Olympic_medalists#Athletes_with_medals_in_different_disciplines
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha turnen en worstelen. Zie het helemaal voor me dat de bok ofzo hard vastgepakt word...

Andere antwoorden (1)

Jan Bos. Die doet (of deed) aan schaatsen en wielrennen :) Verder kan ik weinig voorbeelden geven. De combi schaatsen en wielrennen is trouwens niet vreemd. Je gebruikt er dezelfde spieren voor.

Wel zijn er bepaalde sporten waarin de sporters vaak switchen. Bijvoorbeeld voetbal en hockey.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voetbal en hockey? Hoezo? Leg eens uit?