Hoeveel kost het om op basketbal te zitten?

En betaal je per maand of per week ofzo? Ik ben namelijk van plan om op basketbal te gaan. Op Google vond ik niets, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
7.3K

Antwoorden (3)

Ligt er natuurlijk aan bij welke club je wilt gaan. Meestal betaal je ruim €200,- contributie per jaar. Daarbij komen natuurlijk nog kosten van kleding en schoeisel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt ervan af welke club.
Meestal is de contributie per seizoen.
Neem gewoon contact met de desbetreffende club
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een zaalsport dus over het algemeen veel duurder dan bijv voetbal.

Dan ligt het aan de club, sommige clubs bieden meer trainingen aan en elke training kost zaalhuur.

Dan ligt het aan waar de club is, sommige plaatsen in NL zijn heel duur voor de zaalhuur (dat is mijn ervaring al als inhuurder van zalen voor een andere zaalsport).

Dan ligt het aan je leeftijd, hoe jonger hoe minder je betaalt. Als je 19 bent of ouder betaal je de hoogste prijs.

Je betaalt meestal per schooljaar en dan betaal je tussen augustus/november ongeveer, ligt aan de club maar vaak kun je met de penningmeester een betalingsregeling overeenkomen en dan betaal je bijv het bedrag gedeeld door 5 of 10 en dan betaal je per maand.

Je kunt nooit per week betalen.

Bij ons is het wel goedkoper om ná 1 januari te beginnen dan voor 1 januari omdat je als club altijd geld moet afdragen aan de bond en die rekenen met 1 januari als datum.

Toegevoegd na 42 seconden:
Oja, reken maar op meer dan 200 euro per jaar maar zoals ik al zei: dat verschilt met jouw leeftijd, waar de club is, hoe vaak de club wil trainen etc.