Begonnen met zwemmen, maar waarom gaat m'n buikje niet weg?

Ik zwem nu 2 wkn en mijn benen, billen en armen zijn al strakker geworden :-) alleen de buik blijft achter :-(
Moet ik iets anders gaan doen voor een mooie platte buik, of het zwemmen volhouden? Ik weet dat buikvet als laatste wordt verbrand.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat je armen en benen strakker zijn geworden kan ook deels komen omdat je door het zwemmen spieren ontwikkelt op die plekken. Zwemmen zou ik vooral mee door blijven gaan, het duurt even voordat je resultaat merkt. Wat je bijvoorbeeld erbij zou kunnen doen, is gewoon sit-ups (beginnen met 10 per dag). En natuurlijk kun je altijd nog gaan hardlopen!

Je moet geduld hebben, je buik is inderdaad vaak als laatste. Maar je ziet nu al veel resultaat, gefeliciteerd! Je kunt nog eens je voeding extra onder de loep nemen. Eet je genoeg en gezond? Voldoende eiwitten, groente, etc. Pas je grotendeels clean eating toe? Toegevoegd na 1 minuut: En naast zwemmen kun je nog andere sport gaan doen. Een combi van cardio en krachttraining werkt het beste. En zorg dat je je hele lijf blijft trainen. Elke dag 20-30 minuten is een heel goed begin!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100