Ik zit op handbal en ik heb een vraag over doelsaldo . Als iemand een hoog doelsaldo heeft maar je wint wel van ze kan je dan wel hoger komen ?

Ik sta 2de met de poule en de 1ste hebben een super goed doelsaldo maar als ik van ze win kunnen we dan 1ste worden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat toch om wedstrijdpunten en niet om doelsaldo? Of nouja in eerste instantie wordt toch gekeken naar de wedstrijdpunten? Dus je kunt zeker bovenaan komen te staan als je van de koploper wint (als jullie met wedstrijdpunten niet te ver uit elkaar liggen..)

Het beste antwoord

Ik ben bestuurslid bij handbal.

Eerst kijk je naar het aantal behaalde punten (2 voor een gewonnen wedstrijd, 1 voor gelijkspel en 0 voor een verloren wedstrijd).

Als zij tot nu toe alles gewonnen hebben en jullie ook maar zij hebben een beter doelsaldo en bijv de laatste wedstrijd moeten jullie tegen dat team spelen en je wint dan staan jullie bovenaan.

Als zij alles gewonnen hebben en jullie hebben 1 wedstrijd verloren en jullie moeten tegen dat team en jullie winnen dan blijven zij bovenaan staan omdat jullie evenveel punten hebben maar zij een beter doelsaldo (tenzij jullie met zoveel doelpunten verschil van hun winnen dat jullie net een beter doelsaldo krijgen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan de soort competitie. Als jullie in wedstrijdpunten hoger komen worden jullie sowieso kampioen. Mochten jullie gelijk komen met hun dan ligt het eraan, of het ondeling resultaat of het doelsaldo telt, en dan kan ik hieruit niet opmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als ik van hun win , komen we dan niet perse hoger ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan hoeveel punten jullie hebben gehaald tegen de andere teams en hoeveel punten zij hebben gehaald.