Wat is de prijs als een land het WK 2010 wint?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag zeg! Ze krijgen allemaal een bekertje en een zakje snoep!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik altijd gedacht hebben dat ze een beker zouden krijgen die ze 4 jaar mochten houden. Of zit daar soms snoep in?

Het beste antwoord

De prijs is uiteraard de Wereldbeker (FIFA World Cup Trophy).

Daarnaast krijgen de teams ook een geldprijs.

"The total prize money on offer for the tournament was confirmed by FIFA as $420 million, a 60 percent increase on the 2006 tournament."

Deelname fee (voor de voorbereidingen): $1.000.000
Uitgeschakeld in 1e ronde: $8.000.000
Uitgeschakeld in 2e ronde: $9.000.000
Uitgeschakeld in Kwartfinale: $18.000.000
Uitgeschakeld in Halve finale: $20.000.000
Verloren in de Finale: $24.000.000
Gewonnen in de Finale: $30.000.000

Voor de FIFA World Cup Trophy was het de Jules Rimet Trophy, die Brazilië heeft mogen houden na deze 3 keer te winnen (1958, 1962, 1970).

De huidige beker mag niet worden gehouden door het eerste land dat de beker 3 keer wint. Het winnende land krijgt een vergulde replica, de echte beker is van massief goud.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het eerste plaatje is de beker die de winnaar van het WK voetbal kreeg vanaf 1930 (Uruguay) tot en met 1970 (Brazilië), de Jules Rimet Trophy.

Het tweede plaatje is de huidige beker, de FIFA World Cup Trophy, sinds 1974 (West-Duitsland). Op deze beker is ruimte voor de winnaars van het WK voetbal tot en met 2038 (wanneer het WK steeds elke 4 jaar wordt gehouden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Diegene die wint mag zich 4 jaar wereld kampioen noemen. En krijgt de gouden beker mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De winnaar van het WK wint de FIFA wereldbeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Jules Rimet cup en uiteraard eeuwige roem (in ieder geval voor de komende vier jaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt niet meer gestreden om de Jules Rimet Trophy. Brazilië heeft deze mogen houden nadat zij hem 3 keer hadden gewonnen (1958, 1962 en 1970). Vanaf 1974 strijden de teams die deelnemen aan het WK voetbal om de FIFA World Cup Trophy. De Jules Rimet Tophy is in 1983 gestolen en nooit meer terug gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, oke.. ik dacht dat het nog steeds de Jules Rimet beker was. Weer wat geleerd, dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!