Ongewone pijn aan de binnenkant van enkel door op een bal getrapt te hebben, wat kan het zijn?

Tijdens een wedstrijd wou ik met volle overtuigen trappen met mijn linker voet, de bal kwam best wel hard aan dus raakte ik de bal niet erg goed aan, het leek of ik niet genoeg kracht zette waardoor men voet erg zwak stond op het moment dat ik de bal raakte. Ik kan nog wel lopen en stappen. Maar als ik er op druk doet het wel pijn. Als ik met mijn enkel draai doet niet erg pijn. Het is maar een klein beetje opgezwollen.als ik mijn enkel draai naar buiten voel ik de pijn. Kan iemand me helpen. Naar de dokter of kinesist kan ik niet gaan want dan kunnen mijn ouders niet betalen. Iemand enige tips.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.4K

Antwoorden (4)

Enkel verzwikt/verdraaid. Thans nu te laat om het op ijs te zetten, maar je kan je enkel wel inzwachtelen. Zo min mogelijk belasten. Overigens kan een kinesist/fysiotherapeut op dit moment ook niks voor je doen. RUST!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies het is nooit te laat om te koelen. regelmatig koelen is juist goed. zo min mogelijk belasten is ook geen goed advies. je moet juist zo gewoon mogelijk doen, maar niet forceren.
Koelen, koelen, koelen. Paar minuten koelen, minuutje rust. Paar minuten koelen, minuutje rust.

Heb je helemaal geen zorgverzekering?

Als de klachten met een paar dagen erger worden alsnog huisarts bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je onder de 18 bent zit de fysiotherapie gewoon in de basisverzekering.
Aan je verhaal te horen is er waarschijnlijk een enkelband overrekt. 4 dagen goede rust nemen en vervolgens op geleide van pijn de belasting weer rustig opvoeren met bijvoorbeeld balansoefeningen

Toegevoegd na 2 dagen:
Kom je toevallig uit Belgie, aangezien je over een kinesist praat? In Nederland is een basisverzekering wettelijk verplicht, dus fysiotherapie ook indien je onder de 18 bent. Indien je ouder bent heb je een aanvullende verzekering nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er geen financiën zijn om een specialist te bezoeken is het enige wat je kan doen goed rust nemen. Zoals te zien en na je beschrijvingen is je enkelband waarschijnlijk goed opgerekt. Probeer hem de komende week zo min mogelijk te belasten en daarna wat oefeningen doen door met je voet voorzichtig "achtjes"te draaien. Mocht de pijn toch ondragelijk worden, neem dan alsnog contact om met een huis arts, want voor iedereen hoort er hulp te zijn. Beterschap.