hoeveel calorieen verbrand ik op de loopband? (zie uitleg)

ik doe een training van 45minuten waarbij ik afwissel tussen wandelen (5km/u) en joggen (6.8km/u).. ik jog dan ongeveer 20min.

hoeveel calorieen verbrand ik dan? mojn gewicht is 103kg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.7K

Antwoorden (3)

volgens deze site ongeveer 240 cal met 20 min joggen.
hierbij komt nog 25 min wandelen van 150 cal.
opgeteld komt dat neer op 390 cal.

dit ligt natuurlijk ook aan de snelheid waarmee je jogt en wandelt. met sneller wandelen en joggen verbrand je meer calorieen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt per persoon. Verder is je geslacht ook nog van belang.
Onze loopband geeft dit aan (al is dit een gemiddelde) hij komt uit op zo'm 160 calorieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is onmogelijk te vertellen. Dit is afhankelijk van onder andere je leeftijd, lengte, gewicht, hoe snel je stofwisseling is, hoe snel je hart klopt bij het lopen etc.

Kijk wat de loopband aangeeft, en doe dat getal door de helft (apparatuur geeft altijd te hoog aan).
Enige manier om het zeker te weten is door een apparaat als de BodyBugg aan te schaffen: http://www.bodybugg.com/
Ritsuka
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
nee hoor, want de leeftijd heeft ook een invloed. Een jonger persoon heeft over het algemeen een snellere stofwisseling. Je conditie is ook van belang, als je vaker hardloopt, gaat je lichaam efficiënter met de energie om. Zoals ik al zei, de loopband kan een soort schatting geven (te hoog meestal), maar om het zeker te weten moet je een persoonlijk apparaat als BodyBugg hebben.