Hoe weet je of je neus gebroken is?

Ik heb vanavond met trainen (vechtsport) een flink hard knietje op mijn neus/ mond streek gekregen. Op het moment zelf wel pijn maar door adrenaline goed uit te houden.
Nu ik thuis ben doet het toch wel pijn en heb ik een zwaar gevoel onder mijn ogen (holten?) met neiging tot scheel kijken. Mijn neus is wat dik en lijkt wat scheef te staan. Ademhalen door de neus is iets gevoelig. Ik heb niet gebloed en het harde neusbot aanraken doet geen pijn.
Volgens mij knakt het als ik mijn neuspuntje vast pak en heen en weer beweeg bij de overgang van hard naar zacht bot. Moet ik morgen toch maar even langs de huisarts of valt het wel mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Antwoorden (2)

Dat kan alleen door een röntgenfoto worden bepaald. Het is wel zo verstandig om die morgen te laten maken. Want anders heb je kans dat het scheef aan elkaar groeit, met de vervelende consequenties daarvan!
Amadea
11 jaar geleden
Ren aub naar de dokter.

Ik heb mijn zoon van 10 jaar toendertijd door onwetendheid rond laten lopen met een gebroken neusje. Hij heeft op zijn 20 ste last gekregen met inademen via de neus. Hij is daarna al twee keer geopereerd, aan dat neusbeen. Het is niet meer te herstellen nu. Hij is nu 40 jaar en heeft nog steeds last van om door de neus in te ademen.

Laar er even naar kijken is mijn tip.
Succes en groetjes, Angelika