Waarom krijgen voetbal landen die de kwart finale halen van het wk en hoger geld van de knvb?

Dit loopt in de miljoenen hoor ik net in het nieuw.
Ik dacht dat dit altijd een soort ere kwestie voor je land was.. net zo iets als het songfestival.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het is net als een medaille, hoe verder je komt hoe hoger de prijs. Ze kijgen het trouwens niet vAn de knvb maar van de fifa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tegenwoordig draait alles om geld. Dus naast de eer wordt er ook bij het WK gevoetbald om geld. Doel is om teams extra te stimuleren om grote prestaties te leveren. Dit levert dan weer mooie televisiebeelden op, die weer duur verkocht worden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De fifa verkoopt de t.v rechten van het W.K over de hele wereld,en heeft daardoor veel inkomen, en die landen die
het verst komen in het toernooi , hebben ook het recht
om het meeste te ontvangen,omdat die natuurlijk ook
hogere uitgaven hebben ( langer verblijf, hotelkosten )