Als je bij de Paralympics net als bij de Olympics verschillende sporten heb heb je die dan ook voor verschillende handicaps bijv 3x 100m sprint?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Vreemd eerste antwoord want dat heb je natuurlijk wel!

"Tegenwoordig is het een sportevenement voor atleten uit zes verschillende groepen van handicaps. Één van de specifieke kenmerken van de Paralympics is de onderverdeling in classificaties, om zoveel mogelijk gelijke kansen voor de atleten te creëren. Iedere sport heeft haar eigen unieke classificatieregels. De nadruk ligt op wat de atleten wél kunnen en niet op hun beperkingen. Dit keer mogen voor het eerst sinds de Spelen van 2000 in Sydney weer sporters met een verstandelijke beperking deelnemen: bij het zwemmen, atletiek en tafeltennis. De Paralympics worden in het zelfde jaar als de Olympische Spelen gehouden en sinds de Zomerspelen van 1988 in Seoel ook altijd in dezelfde stad."

Dus voor iedere sport is het anders, ik hoorde een tafeltennisser zeggen dat er 10 verschillende klassen zijn, hij hoorde bij klasse 9 en dat is de 'één na gezondste klasse' bij tafeltennis. Nummer 1 is dus met de grootste/lastigste handicap.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de tweede link een voorbeeld van twee verschillende klassen van de 100 meter.

Toegevoegd na 33 minuten:
Ondertussen is het eerste antwoord verwijderd, dus mijn eerste zin heeft geen zin meer ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja je hebt bijvoorbeeld mensen die maar 1 been hebben en dus van die flapdingen als been hebben maar je hebt ook mensen dat aan 2 benen hebben zo kan het dus varieeren het is eigenlijk hetzelfde als met judo het gewichtlevel onder de 50 kilo enz.