Als je om de dag een krachttraining en een conditie training wil doen, hoe kun je dat het beste afwisselen?

Ik heb 3 ideeën:
1: een paar minuten kracht, dan een paar minuten conditie, dan weer een paar minuten kracht, enz. (dit en dan een dag rust en de dag daarna weer dit)
2: de ene dag de volledige krachttraining, de volgende dag de volledige conditie training enz.
3:de ene dag de volledige krachttraining en de volledige conditie training, de volgende dag rust, enz. (maakt het bij deze dan ook uit wat er eerst gedaan wordt, kracht of conditie?)

Welke van deze opties is de beste? Of is er nog een betere optie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat heel belangrijk is en wat je zelf ook al aangeeft is rust tussen je trainingen, Het beste is om Krachttraining te doen Volgende dag conditie training dan een dag rust. of na een een dag trainen de volgende dag rust en de dag erna weer een training. Dit lijkt me een goede optie. Vergeet niet dat je voeding ook een belangrijke speelt bij de resultaten van je training.

Hey beste is om eerst conditie training te doen, daarna een minuutje op adem komen, en daarna kracht training. Dit is omdat als je warm bent (bv. na een halfuurtje joggen) je je spieren ook warmer maakt, waardoor de krachttraining meer effect heeft. Wat je niet moet vergeten is dat 7 dagen in de week krachttraining ongezond gaat worden voor je spieren, houd in rekening dat je minimaal 1 dag rust moet geven aan je spieren, dus op die dag kun je het beste alleen conditie training doen. Ik zeg dit uit eigen ervaring als ben rugbyer

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100