mag je de dag na triceps & biceps je schouders trainen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus of je de dag nadat je, je triceps & biceps hebt getraint gelijk de volgende dag je schouders mag trainen? Of is het beter om een rustdag te houden en daarna pas aan de schouders etc. moet denken

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus of je de dag nadat je, je triceps & biceps hebt getraint gelijk de volgende dag je schouders mag trainen? Of is het beter om een rustdag te houden en daarna pas aan de schouders etc. moet denken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.7K

Het beste antwoord

tuurlijk mag dat, of het verstandig is dat is 2. Veel oefeningen voor je schouder voer je alsnog uit met je bi/triceps maar ligt het accent op de schouder.
Beter zou je kunnen denken aan 1 dag bovenlichaam 1 dag onderlichaam. Of je moet al uren in de gym willen zitten en je hele lichaam willen aanpakken. Dit is afhankelijk van je tijdschema. Als je 3 dagen kunt sporten zou je kunnen denken aan de 1e 2 dagen boven en dan onderlichaam (of andersom) en de 3e dag wat 'ontspannen' trainen en misschien iets meer cardio. Train je 4x dan boven / onder/ boven/onder (of andersom). Zowieso is het verstandig om elke spiergroep iig 1 dag rust te geven.

Toegevoegd na 53 seconden:
laat je ook eens masseren of ga heet douchen/sauna
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is geen probleem, als je de warming-up maar doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, dus de rustdag heeft meer te maken met het rusten van biceps / triceps een andere spiergroep mag dus wel, als ik het goed begrijp?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"een" rustdag, is een veronderstelling.
"de" rustdag is een vaststaande regel. Van beiden heb ik nog nooit gehoord. Mij is altijd geleerd dat als je een warming-up doet en een "cooling-down" (zoals ik dat noem) dus ervoor zorgen dat je geen spieren overbelast oid, door voor het trainen je spieren op te warmen en na het trainen je spieren geleidelijk af te laten koelen, dat je dan elke dag opnieuw, elke spiergroep mag trainen die je wil. Dus ook bijvoorbeeld 4 dagen achter elkaar je triceps of biceps ;)
Mij lijkt het niet erg verstandig: de schouders worden een beetje meegetraind met de biceps/triceps en andersom. Om je spieren te laten herstellen, moet je op z'n minst 1 dag de spiergroep niet te veel belasten. Als je je spieren traint terwijl ze nog niet hersteld zijn, dan kan dat voor blessures zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een keertje kan het gerust, maar als dit een vast iets is wat in je schema komt en dus ook wekelijks gebeurt raad ik het je af.
Wanneer je namelijk je triceps traint neem je ongemerkt toch ook je schouders mee waardoor er geen dag rust tussen zit.
Dus advies: beter van niet, maar incidenteel zou ik mij daar niet druk om maken.