Word je conditie ook beter als je normaal eet?

Ik ben begonnen met hardlopen, niet om af te vallen maar voor meer conditie, maar maakt het bij conditie opbouwen uit of je bv snacks eet etc, of moet je ook echt gezonder eten om conditie/uithoudingsvermogen te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat versta je onder normaal eten?
Het is belangrijk dat je de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt om je lichaam van energie te voorzien.

Het beste antwoord

Nee, je hoeft niet persé je eetpatroon te wijzigen om een betere conditie te krijgen. Een wijziging kan wel helpen om sneller een betere conditie te krijgen of om je maximumprestaties te verhogen, bijvoorbeeld doordat je meer voedingsstoffen tot je neemt die helpen bij het herstel na de inspanning.

Een voorbeeld: Stel een roker gaat hardlopen voor een betere conditie, als hij regelmatig loopt zal zijn algehele conditie en uithoudingsvermogen verbeteren. Maar stel dat hij ook nog eens stopt met roken, dan zal dit veel sneller/beter gaan omdat roken een beperkende factor is voor je conditie/uithoudingsvermogen.

Zonder wijziging in levensstijl verbetert zijn conditie, maar met wijziging is de verbetering groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

eten is zeker wel belangrijk voor je conditie. als je alleen maar vet eet wordt je dikker en neem je conditie af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Nee, er zijn ook gezonde vetten. Vet met mate eten is juist gunstig om slank te blijven is uit onderzoeken gebleken. Het gaat om het totaal plaatje.
Natuurlijk maakt het uit voor je conditie hoe gezond je eet. Als je aderen van binnen dichtslibben, dan helpt sporten niet om je beter te voelen. Geen snacks, matig snoepen, en verder goed groente, fruit en volwaardige koolhydraten eten. Dan beweeg je beter, je haar en nagels zien er gezond uit, en je hebt veel meer energie.
Amadea