Wat zijn de effecten en gevolgen van het gebruik van Ritalin tijdens het wielrennen? Ik heb nu twee keer met Ritalin gefietst (ben geen misbruiker).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen echt antwoord op deze vraag en weet hier ook niet veel over, maar ik heb gehoord dat als je Ritalin gebruikt terwijl je het niet nodig hebt omdat je ADHD of iets dergelijks hebt, je dan juist heel veel energie krijgt. Het tegenovergestelde effect dus.
Ook heb ik gehoord over studenten die zo'n pilletje slikten en toen een nachtje flink door konden werken om hun achterstand in te halen. 't Lijkt me in ieder geval niet gezond.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Als je de pillen niet op dokters/psyg voorschrift hebt, ben je wel een misbruiker.

Antwoorden (1)

In de bijsluiter staat het volgende:
Dit medicijn kan als mogelijke bijwerking een negatieve invloed op uw reactie- en concentratievermogen hebben.
Hiervan kunnen allerlei dagelijkse activiteiten, zoals bezigheden in en rond het huis, * deelname aan het verkeer * en het bedienen of besturen van machines, ernstige hinder ondervinden.

Omdat dus je reactie- en concentratievermogen negatief beïnvloed kunnen worden door het medicijngebruik, moet je er rekening mee houden dat jouw deelname aan het verkeer gevaarlijker kan zijn dan zonder dat medicijn. Op een fiets ben je wat dit betreft behoorlijk kwetsbaar. Hopelijk draag je een helm!
Amadea