Waarom speelt Ajax zo vaak om 12:30?

Het doel van de 12:30 uur wedstrijden is mij duidelijk. Ik begrijp alleen niet waarom van alle clubs, Ajax ieder seizoen veruit de meeste duels op dit tijdstip moet spelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (5)

Omdat Ajax de meeste kijkcijfers trekt, men hoopt dat die blijven hangen voor de komende wedstrijden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ik altijd maar denken dat Ze het mooiste voor het laatste bewaarde. Dit wordt door de KNVB bepaald. Geloof niet dat dit met de meeste kijkers te maken heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ajax trekt in nederland de meeste kijkers .
En dan kunnen die kijkers ook nog een wedstrijd zien die om 14.30 uur begint .
En zo heb je ook een wedstrijd die om 16.30 uur begint
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij denkt werkelijk dat ze dit doen om mensen de gelegenheid te geven om 3 wedstrijden op een dag te bezoeken? Inclusief reistijd enzo denk je dat er veel mensen zijn die dit doen?
Vandaag even een rondje Amsterdam-Eindhoven-Enschede?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh jij hebt het over thuis op de bank kijken... sorry ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry ook van mijn kant : ik had het duidelijke bij moeten zetten .
Dit seizoen speelt Ajax vijf keer om 12.30 uur. Het gemiddelde voor alle clubs is 3,8 keer. Als je de wedstrijden willekeurig indeelt is de kans zo’n 33 % dat je minstens vijf keer om 12.30 uur start. Pas bij meer dan zeven keer wordt het verdacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Ajax worden relatief veel wedstrijden gezien als risicowedstrijden. Bij risicowedstrijden is het gebruikelijk dat die om 12:30 uur worden gespeeld.